Ai auzit de niste termeni in jocul Hearthstone si nu stiai ce inseamna?

Urmeaza o lista in se doreste sa aoara toti termenii si prescurtarile din Hearthstone – Heroes of Warcraft.

Folositi Ctrl+f pentru a cauta un termen specific, sau ii puteti citi pe toti.

 

  1. AOE – Daune provocate mai multor inamici (sau tuturor inamicilor); de exemplu spellul Flamestrike;
  2. Aggro (deck) –  Prescurtare de la „Aggression”. Un deck aggro are creaturi cu un cost mic de mana, scopul fiind sa omoare eroul inamic cat mai repede cu putinta.
  3. Board – Prin Board se intelege Tabla de Joc, cu toti minionii care se afla pe ea.
  4. Board Clear – Prin Board Clear se intelge un efect care elimina ceilalti minioni de pe Board; de exemplu Deathwing
  5. Board Control – A avea controlul tablei, inamicul neavand minioni (puternici) pe tabla.
  6. BGH Big Game Hunter
  7. BM – prescurtare de la  Bad Manners. Cateva cazuri in HS: A face spam cu emote-uri; a nu da „end turn” cand nu mai ai nimic de jucat, a juca carti in plus atunci cand ai o letala clara.
  8. Combo (deck) – Un deck de combo contine mai multe carti care impreuna au un efect devastator si asigura victoria.
  9. Control (deck) –  Un deck este considerat Control atunci cand  incearca sa mentinta Board Control folosind minioni defensivi, AOE si/sau spelluri pentru a distruge mionii adversi. Aceste deckuri castiga folosind minioni si ablitati puternice in Late Game.
  10. Conquest (fomat) –  Clasa castigatoarea este declarata „victorioasa” si este eliminata iar castigatorul trebuie sa-si aleaga o alta clasa, jucatorul care a pierdut poate sa-si mentina clasa sau sa o schimbe.  Videoclip de prezentare aici
  11. Early Game – Prin early se intelege primele 3-4 tururi dintr-un joc.
  12. Face/SMOrc – Prin „Go Face” se intelege atacarea eroului inamic (nu a minioniilor). Imnul face hunterilor este acesta.
  13. Last Hero Standing (format) – Clasa infranta este eliminata dupa ce a pierdut un meci, iar clasa castigatoare va continua seria. Videoclip de prezetare aici
  14. MidRange (deck) – Deck-ul MidRange este un deck intre Aggro si Control cu majoritatea minionilor  intre 4 si 8 mana. Un deck Midrange doreste sa aiba Board Control  cand se lupta verus Aggro si sa elimine deck-urile de control inainte ca acesta sa ajunga la minionii lor puternici.
  15. Mid Game – Mid Game-ul se intinde intre turul 4 si 8.
  16. Late Game – Late Game-ul incepe de la turul 9.
  17. Lethal / Letala – A avea daune destule incat a omori eroul inamic.
  18. Mana Curve – Prin Mana Curve se intelege distributia cartilor intr-un deck tinand seama de costul lor (mana). A avea un Mana Curve bun (sau „a juca pe Curve”) inseamna a avea ce sa joci astfel incat sa nu ramai cu mana nefolosita la finalul turului;  De exemplu, un Mana Curve bun pentru un Secret Pala consta in:  6 mana Mysterious Challenger , 7 mana Dr. Boom, 8 mana Tirion Fordring
  19. Meta sau Meta Deck– Prin Meta Deck se intelege un pachet de carti care este per ansamblu bun pentru patch-ul respetiv, cu un Win Rate favorabil.  Meta se schimba in timp o data cu aparitia unor noi carti sau schimbarea celor existente.
  20. Mulligan – Prin Mulligan  se intelege schimbarea uneia sau mai multor carti la inceputul unui meci pentru a obtine cartile dorite.
  21. Over-extend – A face over-extend inseamna a juca mai multe carti decat este necesar pentru a avea Board Control sau a avea Letala. Acest over-extend poate fi pedepsit printr-un Board Clear.
  22. OTK: prescurtare de la One Turn Kill, acest termen este asociat cu deck-uri care reusesc sa genereze destul de multe daune astfel incat pot sa-si ucida adversarul intr-un singur tur.
  23. RNGRNG vine Random number generation. In Hearthstone, acest termen se refera la rezultatul unei actiuni aleatorie; de exemplu unde se duce cutitul aruncat de Knife Juggler sau daca te salveaza Yogg-Saron, Hope's End .
  24. Synergy – Un deck poatea avea o sinergie buna in cazul in care cartile din el se ajuta intre ele. De exemplu, Murloc Warleader are o sinergie foarte buna intr-un deck de Murloci, datorita efectului sau.
  25. TopDeck –  In general TopDeck inseamna a trage cartea urmatoare , dar in Hearthstone prin TopDeck se intelege a trage fix cartea de care ai nevoie.  De exemplu inamicul are 3hp si nici un taunt iar tu tragi fix Wolfrider, astfel castigand meciul.
  26. Trading – Prin trading sau trade  se intelge fie atacarea minionilor de pe tabla astfel incat fie sa se metinta Board Contolul, fie a face schimburi favorabile.
  27. Tempo – Simplitatea cu care parcurgi un joc, citeste mai mult aici
  28. Value – Ce avantaj iti ofera o carte,  citeste mai mult aici